TV 2/Bornholm skal hvert år udarbejde en public service-redegørelse. Redegørelsen udgives senest den 1. maj året efter. 
I redegørelsen skal vi fortælle om vores aktiviteter, tv-produktioner, og hvordan vi har opretholdt dialogen med seerne. Desuden indeholder den seertal samt nøgletallene for regnskabet i de seneste fem år. Redegørelsen blev indført i den nye medielov, som trådte i kraft den 1. januar 2003. Indtil da indgik TV 2/Bornholm med et lille afsnit i TV 2/Danmarks public service-redegørelse. Så derfor er disse redegørelser de første, vi har udgivet.
Frem til og med 2008-redegørelsen blev den trykt, og så længe oplag haves, kan du få den trykte udgave tilsendt ved at sende en mail med navn og adresse til:kiag@tv2bornholm.dk Fra 2009-redegørelsen udgives den dog kun elektronisk med mulighed for download her fra siden. Redegørelsen har også ændret struktur, og det skyldes, at Radio- og TV-nævnet har udsendt en anbefaling af en bestemt opbygning.
Klager over TV 2/Bornholms programmer eller indhold på tv2bornholm.dk
Ønsker man at klage over programmerne eller artikler på tv2bornholm.dk, skal klagen sendes til den ansvarshavende chefredaktør. På de regionale TV-stationer og dermed også TV 2/Bornholm er det den administrerende direktør, Jan Jørgensen. Klagen skal være skriftlig og kan sendes på mail til jajo@tv2bornholm.dk
Klagen bliver så i første runde afgjort af direktøren. Med afgørelsen vedlægges en beskrivelse af efterfølgende klageadgang til f.eks. Pressenævnet.
|